Wednesday, August 30, 2006

"Gua Kepala Batas Mali, Talak Sombong"

"Peng yiu, gua Kepala Batas mali talak sombong"

Source: Utusan Malaysia.

On how he led a celebrity lifestyle:

‘‘Kita kena buat kerja...depa kata hang nak jadi PM pasai apa, dah takdir saya jadi PM apa boleh buat. Bila dah jadi PM kena buatlah kerja sebagai PM,’’ katanya.

Abdullah memberitahu, jawatan yang dipegangnya juga membuatkan pergerakannya sentiasa dikawal sehingga tidak bebas keluar masuk di rumah sendiri.

‘‘Tuan, puan ingat saya di rumah boleh keluar masuk...tak boleh. Nak keluar rumah sampai depan pintu pagar tak diberi keluar kalau tiada pengiring
.


Awww...remember more than a year ago that he mentioned exactly the same thing, how difficult for him to lead a celebrity lifestyle? TV Smith even has compiled a whole list for him to be street-smart, just like his Hang Putih SIL.

What is the message he is trying to transduce to us? And is he the only PM in the world trying to remind everyone that he is one?

Tepuk dada, tanya selera.

p.s. My shortest version of Merdeka puisi:

Gua talak sombong, Ipoh mali,
beh si Perdana Menteri,
Ipoh manyak limau bali,
lu mau beli, sini mali,
got lenglui summore boleh mata cuci,
kennot touch but can look-see look-see,
if touch, penumbuk kasi!

No comments: